Šiuolaikiniai Malio ir Vakarų Afrikos muzikos garsai dažnai yra vadinami dykumos bliuzu. Dykumų bliuzo panašumas į Amerikos pietų bliuzo stilių žanrui suteikė tarptautinės galios ir leido klausytojams jį lengvai priimti. Panašiai kaip ir delta bliuzas jis yra be galo plačiai pritaikomas bei adaptuojamas, tad praėjus dešimtmečiams nuo Ali Farka Touré jo variacijos įtraukia Jimi Hendrix stiliaus roką, optimistiškus reggae skambesius bei folk tradicijas, atkeliavusias iš Sacharos tuaregų.

Ryškus šio žanro pavyzdys – Malio muzikos legenda Samba Touré, atvykstantis į Lietuvą pristatyti savo naujausio albumo „Wande“ (2018 m.). Vienas geriausių ir labiausiai įtikinančių dabartinių Afrikos gitaristų nuoširdžiai seka savo mentorių, Ali Farka Touré, dažnai lyginamą su tokiais meistrais kaip John Lee Hooker, žavėdamas puikiai išreikšta ir techniškai nuostabia gitara bei iškalbingais dainų tekstais.

Ne tik įkvėptas, bet ir bendradarbiavęs su žymiaisiais Ali Farka Touré ir Toumani Diabate, gitaristas, vokalistas bei kompozitorius Samba Touré kuria harmoningą Nigerio upės bliuzo, tradicinių Songajaus temų ir Vakarų įtakų derinį. Savo dainose atlikėjas perteikia moralines žinutes, supažindina su svarbiais Malio kultūros elementais. Energinga kūrėjo muzika tęsia vėlyvąjį Ali Farka Touré bliuzo palikimą ir yra plačiai vertinama tiek gimtinėje, tiek užsienyje.

Naujausias praėjusiais metais pasirodęs bei įspūdingiausiu tituluojamas albumas „Wande“, netikėtai pačiam atlikėjui, nutolo nuo pirminės turėtos vizijos – pasibaigus vienai įrašų sesijai Samba Touré suprato, kad jis turi būti kitoks ir dienos šviesą išvydo užpildytas didžiule šiluma bei skambėdamas kaip namai – raminančiai ir labai natūraliai. Vos per dvi savaites įrašytas albumas viršijo visus lūkesčius: šviežumas, šviesa, džiugesys, šokis persmelkia kiekvieną natą, o visa ko akcentu tapo ritmas bei afrikiečių kalbantis būgnas tama – vienintelis, kuriuo galima išgroti aštuonias natas, ir kuris tradiciškai yra svarbus kaip kvietimo susivienyti simbolis.